Adóbevallás – a leggyakoribb hibáink

Hozzászólás

Az utóbbi egy hétben többen is fordultak hozzám adóbevallással kapcsolatban, elsősorban a saját családtagjaim. Adószakértőnek még mindig nem mondom magam, de azért szereztem egy kis tapasztalatot. Sok hibát láttam, ahol pénzt lehetett veszíteni, ezeket igyekszem itt megosztani, hátha jól jön.

Merjük megkérdőjelezni munkahelyi bérszámfejtőnket!

Egyik rokonomnak a munkahelye (állami vállalat) beléptette egy önkéntes nyugdíjpénztárba, ahova havi 30,000 forintot fizet a nettó bére terhére. A munkahely azt mondta neki, hogy emiatt kevesebbet adózik, viszont további kedvezményt nem vehet igénybe. Amikor az adatokat beírtam az Abevjavaba, kiderült, hogy további 100,000 forint jóváírásra jogosult, amit az APEH a nyugdíjszámlájára fog elutalni.

A kafetériában kapott nyugdíjpénztári/egészségpénztári befizetés is jogosít jóváírásra

Egy barátomnak a munkahelye fizeti az egészségpénztárát, a kafetéria részeként, ezért különösebben nem foglalkozik vele. Ugyanakkor nem ártana, hiszen ez is jogosítja jóváírásra. Miután előkereste a január 15-ig megkapott adóigazolását, könnyen be tudta írni az adatokat a bevallásba, és visszautalnak neki egy csomó pénzt a pénztárába.

Az életbiztosítás után 2 jogcímen is igényelhetünk jóváírást

Az életbiztosítás esetében létezik két kedvezmény: a befizetés 20 százaléka, valamint a növekmény 10 százaléka összeadódik. Ha az APEH-ra bíztuk a bevallásunk elkészítését, valószínűleg csak a 20 százalékot vették figyelembe, ahogy ez történt egy másik rokonommal (és ki tudja, hogy a munkahelyi bérszámfejtés mennyire ismeri ezt a kedvezményt – az enyém szerencsére zseni, én is tőle tudom ezt). Javaslom, hogy vegyük elő az adóigazolásunkat, azon rajta van, hogy mi a 20 százalék és mi a 10 százalék, és melyik sorba kell beírni a bevallásban. Kövessük az instrukciókat, és nem ronthatjuk el.

Én ezekkel a hibákkal találkoztam. Ha valakinek lenne más is, örülnék, ha megírná hozzászólásként, mert tanulhatnánk belőle. Remélem a fenti sorokkal én is tudtam segíteni az adóbevallással küzdőknek.

– Peti –

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

