Az álláskeresést is tanulni kell

Hozzászólás

KFR_green kocka kicsi+zskfA Kelly Services-nek és a Zsigmond Király Főiskolának van egy együttműködési megállapodása, amely alapján cégünket bevonják különböző programokba. Ennek a következő mérföldköve egy karriermenedzsment-tréning sorozat ősszel.

Az első állomás szeptember 22-én lesz, amikor politológus hallgatóknak adunk tanácsot karrierépítési, álláskeresési kérdésekben. Amikor ezt megtudtam, kezdetben kicsit megijedtem. Fogalmam sem volt, mit mondhatnék politológusoknak, hiszen közgazdász vagyok. Nem ismertem ezt a piacot, és akkor úgy is éreztem, hogy nagyon távol áll tőlem a terület. És egyébként akkor még úgy is gondoltam, hogy a politológus hasonló szak, mint a nyelvtanár: a végzősök nagy része nem a szakmában helyezkedik majd el.

Elkezdtem kutakodni, hogy ismereteket szerezzek a politológusok elhelyezkedési esélyeivel kapcsolatban, és nagy meglepetések értek. Találtam 6-7 területet, ami felszívja azokat, akik tényleg a pályán szeretnének dolgozni, és tesznek is érte.

Úgy látszik, ez a kulcs: azok a frissdiplomások tudnak sikeresek lenni, akik már tanulmányaik alatt tudatosan arra készülnek, hogy a tanult pályán találnak állást. Minden felsőoktatásban részt vevőnek javaslom, hogy informálódjon arról, hogyan lehet elérni ezt a célt. Tegyen többet az iskolapad koptatásánál, vegyen részt szakmai szervezetek munkájában, networkingeljen, ismerje meg a lehetőségeit. Én ugyan politológusokra láttam, hogy ez mennyire igaz, de még sok olyan szakma van, amire a fenti sorokat rá lehetne húzni. Tanuljunk akár tibetológusnak, tengerbiológusnak vagy chipfejlesztő mérnöknek, a hozzáállásunk számít, ha a pályán akarunk maradni.

És egy kis megjegyzés a végére: Szeptember 22. után a blogon olvasható lesz, hogy hol helyezkedhet el egy politológus.

– Peti –

Vélemény, hozzászólás?

