Kedvcsináló AIESEC-es gyakorlathoz

Hozzászólás

Október 20-án a Közgázon (modernebb olvasóknak: Budapesti Corvinus Egyetemen) működő AIESEC helyi bizottság vendége voltam. Azért hívtak meg, hogy előadást tartsak azon diákok számára, akik kacérkodnak a nemzetközi szakmai gyakorlat gondolatával; arra voltak kíváncsiak, hogy mennyit ér a külföldi szakmai tapasztalat, milyen lehetőségekre számíthat egy külföldön szakmai tapasztalatot szerzett frissdiplomás a hazai munkaerőpiacon.

 

Az AIESEC a világ 3. legnagyobb non-profit szervezete, mely egyedülálló módon kapcsolja össze a hallgatói és vállalati oldalt. Tevékenysége a nemzetközi szakmai gyakorlaton alapul, mely során innovatív és költséghatékony megoldásokat kínál többek között menedzsment, információtechnológiai és mérnöki területeken a KKV szektor, non-profit szféra és a multinacionális vállalatok számára is.

Kezdtem előadásomat egy rövid bemutatkozással: fontosnak tartottam elmondani, hogy magam is aktív AIESEC tag voltam egyetemi éveim alatt, és én is részt vettem külföldön szakmai gyakorlaton Tallinnban. Jelenleg pedig azokat a valóban motivált szakembereket keresem (legyenek akár pályakezdők, akár több éves tapasztalattal rendelkezők), akik nem elégednek meg a középszerűséggel, hanem a legjobbak akarnak lenni. Akinek pályakezdőként van például nemzetközi munkatapasztalata, arról HR tanácsadóként könnyebben elhiszem, hogy motivált, rugalmas, adaptív, és nem csak megfelel a kihívásoknak, hanem azért keresi őket, hogy legyőzze.

Beszéltem arról, hogy aki egyetemi évei alatt csak tanul és bulizik, de semmilyen közösségi kezdeményezésben nem vesz részt, vagy nem megy külföldre Erasmussal, AIESEC-kel, AEGEE-vel stb., az gyakorlatilag el is pazarolja ezeket az éveket. A munkaerőpiac nem tolerálja a minimumra törekvést – a legjobb állásokat a legjobbak fogják megkapni. Ezekre az összefüggésekre próbáltam rávilágítani.

Meséltem a tapasztalataimról is. Nekem az a négy hónap Tallinn életem egyik legintenzívebb időszaka volt; állandóan nehézségekkel szembesültem, mindig újabb és újabb problémákat kellett megoldanom, és annyi új helyzettel találtam szembe magam, amelyeket egyáltalán nem volt könnyű megoldani. Ugyanakkor rengeteg örömöt, új élményt és szakmai tapasztalatot hozott magával a gyakorlat – ha ezeket kell mérlegre tennem, egyértelműen pozitív az összkép. Arra bíztatok mindenkit, hogy ezeket maga is tapasztalja meg.

A nagyszüleink idejében az érettségi nagy dolognak számított; a szüleink korában egy főiskolai diploma, minél jobb jegyekkel vezetett a sikerhez. Ma már ez is kevés: sikert az fog elérni, akinek nem csak diplomája, de kiváló nyelvtudása, nemzetközi tapasztalata, széles látóköre, és egy sor olyan tulajdonsága van, ami a kiemeli a tömegből – ennek szimbóluma az AIESEC-logóból kisétáló emberek csoportja. A verseny kisebb nem lesz, készüljünk fel!

– Peti –

„Ezen a blogon kifejezésre jutó nézetek csakis az enyémek, és nem feltétlenül tükrözik munkaadóm álláspontját. A hozzászólásokat nem szerkesztjük, azok automatikusan megjelennek a bejegyzés alatt.”

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

