Állásvadászat 2.0

Hozzászólás

A HVG Állásbörzén lehetőségünk volt rá, hogy előadást tartsunk a közösségi média felhasználási lehetőségeiről az álláskeresésben. Az előadás célja elsősorban a kedvcsinálás volt: szerettük volna bemutatni, hogy a Web 2.0-s eszközök az álláskereső előnyére is fordíthatóak.

A prezentációt két részből építettük fel, melyek a folyamat két pillérét mutatták be. Az első az úgynevezett SELF-BRANDING, azaz a a különböző online és offline módon megjelenő tartalmaink szinkronizálása, az én-marketing integritásának kialakítása. A cél, hogy aki akár Facebookon, LinkedInen, Twitteren, blogunkon vagy honlapunkon keresztül közelít hozzánk, mindig ugyanazokkal az értékekkel, szemlélettel és minőséggel találkozzon. Ez bizalmat és elismerést szül a tartalom megtekintőjében, ami a tudatos self-brand építőt jelentős előnyhöz juttatja a munkaerőpiacon.

A második pillér az üzenet célba juttatása. Az internet végtelen, emiatt fontos, hogy az álláshirdetésre, cégprofilra, tevékenységre lefuttatott kereséseinket milyen hatékonysággal tudjuk optimalizálni. Támpontokat igyekeztünk adni a hallgatóságnak az RSS használatával kapcsolatban, valamint segítségül hívtuk George Boole-t a Google precízebb használatához.

Hogyan kezdjünk neki a self-brandingnek? Mintaként javasoljuk megtekinteni az előadók közösségi média oldalait.

Pataki Géza:

Kovács Péter:

Az Állásvadászatnak ez a formája három nagy tanulsággal szolgál:

  • Ne csapjuk be magunkat! Téved, aki azt hiszi, hogy el tud titkolni meghatározó információkat. Ha valaki többet szeretne rólunk megtudni, úgyis megtalálja a forrást; ha az információt mi szolgáltatjuk, miénk a kontroll.
  • Szánjunk rá időt! A self-branding nem 5 perces feladat, de hiszünk benne, hogy a ráfordított idő megéri.
  • Merjünk kísérletezni! A közösségi média világa rendkívül komplex, és ahhoz, hogy valaki hatékonyan tudja kezelni, nagyon sok elemét végig kell próbálgatni.

Sok sikert kívánunk az állásvadászathoz!

– Gézu és Peti –

Ezen a blogon kifejezésre jutó nézetek csakis az enyémek, és nem feltétlenül tükrözik munkaadóm álláspontját. A hozzászólásokat nem szerkesztjük, azok automatikusan megjelennek a bejegyzés alatt.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s