A személyes márkának súlya van

Hozzászólás

Építsd fel saját személyes márkádat – pont úgy, ahogy egy vállalat teszi a termékével.

A személyes márkák és a közösségi médiában kialakított márkák már nem különülnek el úgy, mint egykor, és fontos, hogy valakinek milyen a reputációja a közösségi médiában és milyennek látják ott mások, hiszen ez alapján ismerik – és ítélik – meg őt magát és azt, hogy mit tud, mihez ért.

Az idősebb generációk tagjai nemigen „haverkodtak” volna a főnökkel a közösségi hálón, pedig ma ez megszokott. A dolog árnyoldala ugyanakkor az, hogy bár a fiatalabb korosztályok a közösségi médiával nőttek fel, nem ismerik a „klasszikus” viselkedési szabályokat, vagyis hogy miről beszélünk a munkahelyen, és miről nem.

Az álláskeresők számára adott a lehetőség, hogy a közösségi médiában bemutassák ismereteiket, tehetségüket és elképzeléseiket, a kihívás azonban az, hogy mindezt hitelesen tegyék. Az a helyzet, hogy a személyzeti tanácsadók nagy valószínűséggel még a személyes interjú előtt ellenőrzik az egyes jelöltek online profilját, hogy meggyőződjenek róla, nincs-e ott olyasmi, amit ügyfelük helytelennek vagy kockázatosnak találhat.

A munkáltatóknak szintén el kell gondolkodniuk azon, milyennek látják online márkájukat az Interneten kutató álláskeresők. Érdemes például rendszeres információkat, friss híreket közzétenniük, és megfelelően reagálniuk az online érkező fogyasztói megkeresésekre és esetleges reklamációkra. Ha egy cég inaktív a közösségi médiában, akkor lehet, hogy nem is annyira innovatív, mint ahogy azt a honlapja állítja.

Kép

A legtöbb jelölt az interjút készítő bizottság tagjainak is utánanéz az Interneten, így a róluk elérhető információknak is pozitív képet kell sugallniuk.

A közösségi márka megfelelő kialakítása és védelme érdekében mind az álláskeresőknek, mind a munkáltatóknak érdemes odafigyelniük az következőkre:

  • Hitelesség: légy az, akinek mondod magad, légy őszinte, mivel a közösségi médiában a tömeg messziről kiszúrja a szélhámosokat;
  • Relevancia: gondold végig, milyen tartalmat osztasz meg, és hogy vajon az adott platform/oldal a legmegfelelőbb-e a számodra;
  • Következetesség: az nem működik, hogy egy jelölt szakemberként jelenik meg a LinkedIn-en, miközben káromkodik a Twitteren és részegen vigyorog a Facebookos fotóin;
  • Kapcsolatok: számít, hogy kivel kerülsz kapcsolatba és mit mondasz; nem csak az a fontos, amit tudsz, de az is, hogy kit ismersz; ahogy a mondás tartja, „embert barátjáról”;
  • Helyénvalóság: csak olyasmit mondjál, amiről egy személyes interjú során is beszélnél.

Forrás: Az első magyar SSC blog.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s