A közösségi médiában rejlő lehetőségek kiaknázása

Hozzászólás

A közösségi toborzás világát a LinkedIn uralja 93%-os elfogadottsággal, míg a Facebookot használók aránya 66%. És minthogy a vállalatok kétharmada különféle ösztönzési programokkal bátorítja alkalmazottait új munkatársak beajánlására illetve közvetítésére, a közösségi toborzás komoly üzletté vált.

Ami azt illeti, a passzív jelöltek munkavállalói ajánlások és közösségi kapcsolatépítés segítségével történő toborzása a legnépszerűbb taktika a más munkáltatókkal folytatott versenyben. Tehát minél többen vannak tisztában a közösségi médiában a  képességeiddel és minél többen tartanak hitelesnek és megbízhatónak, annál jobb.

A közösségi állásvadászat különösen fontos, ha olyan iparágban vagy területen dolgozol, ahol a közösségi média központi szerepet játszik a munkádban – ilyen például a média, a digitális ipar, a marketing, a kommunikáció, a politika és a felsőoktatás.

Nem mintha a munka és a magánélet közötti határ nem mosódott volna el eléggé már korábban is, ám a közösségi média határozottan felgyorsította a folyamatot. Munkahelyi kollégáink részei a közösségi hálónknak, a közösségi médiát pedig a cégek is használják üzleti célokra és ez a szakemberek közötti kapcsolatteremtés eszköze is. Tegyük még hozzá ehhez a forgatókönyvhöz azt a tényt, hogy a technológiának köszönhetően egyre kisebbnek tűnő világunkban egyre könnyebb az elektronikus kapcsolattartás, és máris adottak a körülmények, hogy úgy vadásszunk állásokra világszerte, hogy fel sem kelünk az íróasztal mellől – vagy éppen a fotelből.

A személyzeti tanácsadók szintén jelezték már, hogy az így folytatott toborzás jobb jelölteket eredményez, valamint rengeteg időt takarít meg, mivel a kommunikáció gyorsabb, a szűrés pedig egyszerűbb.

Az e módszerrel álláslehetőségeket kereső és leendő főnökeikkel illetve munkatársaikkal kapcsolatba kerülni igyekvő jelöltek szempontjából pozitívum, hogy mire elkezdenek dolgozni az adott pozícióban, már kialakul egyfajta ismeretség és elkötelezettség.

A legtöbb munkahelynek illetve márkának van saját közösségi média profilja, és fontos, hogy a leendő munkatárs képes legyen megmutatni, mennyire érti és ismeri azt.

Ettől függetlenül, a közösségi médián keresztül folytatott álláskeresésnek megvannak az előnyei és a hátrányai is, mivel beszélni könnyű – az elmondottakat példákkal és tettekkel alátámasztani már annál nehezebb. Kapcsolatot teremteni viszonylag egyszerű, ám azon már dolgozni kell, hogy a kapcsolatból valami kölcsönösen előnyös szülessen.

Kép

A siker kulcsa az információgyűjtés

A közösségi médiában folytatott állásvadászathoz szükséges ismeretek közül talán egy sem olyan fontos, mint az, ha tudjuk, hogyan kell hatékonyan információkat gyűjteni.

Két oka is van annak, hogy a közösségi média révén miért tehetsz szert előnyre a munkaerőpiacon:

1. Olyan híreket, információkat és kapcsolatokat szerezhetsz, amellyel mások esetleg nem rendelkeznek.

2. Nem elegen használják ki a közösségi média nyújtotta lehetőségeket és gyűjtik össze az elérhető információkat, tehát ha te így teszel, máris egy lépessel a többiek előtt jársz.

Állásinformációk összegyűjtése egyszerűen a közösségi média segítségével:

1. Keress rá a LinkedIn-en egy olyan pozíció megnevezésére, ami érdekel – pillanatokon belül szakemberek profiljainak egész sorát tanulmányozhatod olyan cégektől illetve iparágakból, ahol esetleg te is szívesen elhelyezkednél.

2. Írd be a saját iparágad érintő legutóbbi nemzetközi konferencia nevét, határozd meg, melyik az eseményhez kapcsolódó leggyakoribb hashtag (# jellel kezdődő „címke”), így megismerheted az aktuális témákat és munkaerő-piaci trendeket, illetve megnézheted, kik osztanak meg információkat, kommentelnek és formálnak véleményt az adott területen.

3. Saját Facebookos hálózatod vélhetően jobban ismered és jobban meg is bízol bennük – egy posztban kérdezd meg őket, hogy van-e bármelyiküknek ismerőse valamely téged érdeklő iparágban vagy olyan országban, ahová munka miatt elköltöznél, legyen az Írország vagy India.

További információkért és hasonló cikkekért látogass el weboldalunkra.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s