A személyzeti tanácsadók és a közösségi média

Hozzászólás

Az egykori közvélekedés szerint kizárólag magasan képzett szakemberekkel foglalkozó személyzeti tanácsadókra ma már az álláskeresők valamennyi rétegének erős szövetségeseiként tekinthetünk – a közösségi média pedig könnyen elérhető platformot biztosít az ilyen jellegű kapcsolatépítéshez.

Bár a munkáltatók ma is megbíznak személyzeti tanácsadó cégeket, hogy kiemelkedő képességű jelölteket kutassanak fel a megüresedő pozíciók betöltésére, az Internet révén ma már sokkal szélesebb körből válogathatnak, mint korábban. A munkavállalók LinkedIn Recruiter vagy a Facebook networking applikációi segítségével történő menedzselésétől kezdve a szakmai közösségekben való részvételig, a személyzeti tanácsadók folyamatosan bővítik és finomítják saját kapcsolatrendszerüket.

A személyzeti tanácsadók közösségi médiabeli aktivitását jól mutatják az alábbi friss adatok:

  • a személyzeti tanácsadók 93 %-a használja a LinkedIn-t álláskeresők felkutatására
  • a személyzeti tanácsadók 89 %-a vett már fel embert a LinkedIn-en keresztül
  • minden negyedik személyzeti tanácsadónak sikerült már jelöltet találni a Facebookon
  • a személyzeti tanácsadók 54 %-a használja a Twittert álláskeresők felkutatására
  • a személyzeti tanácsadók rendszeresen hirdetnek állásokat a Twitteren 

Kép

A közösségi média ma már minden személyzeti tanácsadó eszköztárának fontos eleme. Használják kapcsolataik kezelésére, meghatározott készségek, ismeretek felkutatására és arra is, hogy valamennyi ismerősük kapcsolatrendszeréből merítve szélesítsék a jelöltkeresés lehetőségeit.

Tekintve, hogy a közösségi média milyen központi helyen áll a személyzeti tanácsadók munkájában, érdemes bevonnunk ezeket a szakembereket saját kapcsolatrendszerünkbe, még jóval azelőtt, hogy szükségünk lenne közvetlen segítségükre az álláskeresésben. Ha már létrejött a kapcsolat, értesíthetjük őket a saját kapcsolati hálónkon belüli olyan jelöltekről, akik alkalmasak lehetnek az általuk a közösségi médiában meghirdetett pozíciók valamelyikére, vagy egyszerűen csak időről-időre eszmét cserélhetünk velük az iparági trendekről, változásokról és lehetőségekről. Ezek azok a kölcsönösen gyümölcsöző kapcsolatok, amelyekre a jó networking épül, és a személyzeti tanácsadók fontos szerepet játszanak ebben a történetben.

További információkért a cikkel kapcsolatban, látogasson el weboldalunkra.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s