7 tipp, hogy energikus maradj a munkában

Hozzászólás

Előfordulhat, hogy reggelente nehezen megy a koncentrálás, esetleg figyelmetlen, ingerlékeny vagy, romlott a teljesítményed, mi több a munkatársakkal is feszültebb vagy. Olvasd el tippjeinket, melyek segíthetnek, hogy energikusabb legyél a munkádban:

  1. Esténként jól pihend ki magad. Az alváshiány rossz hatással lehet a memóriádra és a koncentráló képességedre, ezek pedig nagymértékben befolyásolják a munkahelyi teljesítményedet.
    Ahhoz, hogy nap, mint nap jól tudj koncentrálni a munkában, fontos, hogy kellően kipihend magad minden éjjel. A legtöbben azt vallják, hogy minimum 8 órás alvásra van szükségük, de ez személyenként változhat. Ha úgy érzed, hogy hamar kimerülsz napközben, próbáld ki, hogy 1 órával többet alszol és figyeld meg, hogy ez mennyiben változtat a teljesítményeden. Miután meghatároztad, hogy mennyi óra alvásra van szükséged, győződj meg róla, hogy elegendő időt is fordítasz erre.
  2. Egyél fehérjékben gazdag reggelit. Szakértők szerint, a szénhidrátokban gazdag reggeli (10-35%-a az ételnek) kielégíti az éhséged és ebédig ki is bírod vele, ellenben a fehérjékben lévő aminosavak felpezsdítik az agyadat és ébren is tartják azt.  Kutatások szerint azok, akik szénhidrát helyett fehérjékben gazdag reggelit esznek, sokkal energikusabbnak érezik magukat. Még akkor is, ha nem szoktál reggelizni, igyál egy pohár tejet vagy egyél egy kevés joghurtot, mielőtt elmész dolgozni.
  3. Csinálj rendet az íróasztalodon, munkaterületeden. A rendetlenség, zűrzavar szintén a túlterheltség érzését kelthetik, emellett ha feszült és fáradt vagy még inkább erősítheti ezt az érzést. Fordíts pár percet reggelente arra, hogy rendet tegyél a környezetedben például azzal, hogy rendet csinálsz az asztalodon és rendszerezed az emailjeidet. Ennek hatására érezheted, hogy kézben tartod az irányítást.
    Oct2014_StayEnergizedAtWork
  4. Tarts normális ebédszünetet. Azzal hogy rendszeresen az asztalodnál ebédelsz vagy esetleg teljesen kihagyod az ebédet több kárt csinálhatsz magadnak. Szakértők szerint, ha naponta legalább 8 órát folyamatosan koncentrálsz, észre sem veszed a fáradságot, de egyre inkább közeledsz a kiégés felé. Szóval kelj fel az asztalodtól és menj ki egy kicsit az irodából, például egy parkba vagy a kedvenc kávézódba.
  5. Változtass a testtartásodon. Ha görnyedten ülsz csökkenhet az energiaszinted, rosszabbul érezheted magad, ezért győződj meg róla, hogy megfelelően van-e beállítva a széked és jó-e a testtartásod. Még ha jó is a széked, hasznos lehet, ha néha lecseréled egy fitnesz labdára, esetleg rövid ideig állva dolgozol. Ha eltávolítod a háttámlát, akkor jobb testtartásra késztetheted a testedet, ez pedig pozitívan befolyásolja a hangulatodat és az energiaszintedet.
  6. Igyál sok folyadékot! Fontos hogy naponta rendszeresen igyál vizet. A dehidratáció fáradtsághoz, figyelmetlenséghez, lehangoltsághoz illetve fejfájáshoz vezethet. Ügyelj arra, hogy vidd be napi szinten a szükséges folyadékmennyiséget vízzel, gyümölcslevekkel, turmixszal vagy levessel.
  7. Mozogj! A mozgás jótékony hatással lehet az energiáidra, csökkenti a kortizol nevezetű stressz hormonokat, és fokozza a kedvező hormonokat az agyban. Mozgásnak jó lehet például a reggeli séta, rövid jóga, esetleg karkörzés és nyújtógyakorlatok végzése.
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s